نحوه تعمیر و تعویض فن اواپراتور یخچال فریزر زمینس
نوشته شده توسط : lg

نحوه تعمیر و تعویض فن اواپراتور یخچال فریزر زمینس

گاز یا مبرد بعد از لوله موئی وارد اواپراتور می شود. درواقع گاز از حالت مایع در لوله موئی به حالت بخار داخل اواپراتور تبدیل می شود. و فشار گاز در اواپراتور به تدریج پایین می آید و فشار کم آن درجه جوش مبرد را پایین می آورد و گاز مایع را به راحتی بخار می کند که با این عمل مقداری زیاد حرارت از محیط اطراف جذب می کند که فضای اطراف را سرد می کند و گاز از طریق لوله مکش که قطر آن بزرگتر است به کمپرسور باز می گردد.

علت یخ زدن و  تشکیل برفک در اواپراتور

    خرابی لاستیک در یخچال فریزر زمینس
    باز بودن بیش از حد در یخچال زمینس
    خرابی قعطات دیفراست

تعویض فن اواپراتور(Evaporator)یخچال فریزر زمینس

اواپراتور قعطه ای برای سرما سازی در یخچال زمینس می باشد و هر موقع متوجه شدید یخچال سرما ندارد یا خنک نمی کند بی شک بی ارتباط با اواپراتور نیست.

چرا باید فن اواپراتور یخچال زمینس را تعویض کنیم؟

اولین دلیل برای تعویض فن اواپراتور یخچال زمینس، خرابی و صدای بسیار زیاد و آزار دهنده آن می باشد. زمانی که فن اواپراتور معیوب باشد سرمای تولید شده توسط اواپراتور در یخچال جابجا و انتقال پیدا نمی کند.

به همین دلیل باید در صورت کاهش سرمای یخچال زمینس، این مورد را جدی گرفت. زیرا ممکن است به سایر قطعات دیفراست نیز آسیب وارد نماید. در پایین به صورت کامل شما را با نحوه تعویض فن اواپراتور آشنا می کنیم.

چرا یخچال زمینس سرما ندارد؟

در زیر چند مورد عمده برای اینکه چرا یخچال زمینس سرما ندارد ذکر شده است:

 مطمئن باشید که یخچال زمینس به جریان برق متصل است. و موقع باز کردن درب یخچال، لامپ داخل یخچال روشن می شود.

ترموستات یخچال زمینس را بررسی کنید. همچنین مطمئن شوید که دمای یخچال را خیلی پایین نیاورده باشید.

همیشه مواد غذایی داخل یخچال را طوری بجیندی که کاملا به پشت یخچال نچسبند. اگر این اتفاق رخ دهد، باعث می شود سرما در تمام قسمت های یخچال زمینس جابجا نگردد. که این مورد باعث خرابی یخچال زمینس می گردد.

ممکن است یخچال زمینس گاز تمام کرده باشد. و بهتر است شارژ گاز یخچال فریزر انجام گیرد. برای فهمیدن این مشکل یک راه وجود دارد. اگر کمپرسور یخچال سالم باشد، به صورت یکسره کار می کند. که این به خاطر این می باشد که نمی تواند سرمای تنظیم شده را برای یخچال تهیه نماید.

چگونگی تعویض فن اواپراتور یخچال زمینس

مرحله اول

در ابتدا باید کاور اواپراتور را باز کنید. برای این کار باید تمام مواد غذایی داخل یخچال زمینس را بیرون آورده و کشوهای یخچال را در بیاورید. حالا باید در داخل و درست رو بروی خود یک کاور که با پیچ محکم شده است مشاهده کیند. کاور را باز کنید.

اواپراتور

مرحله دوم

بعد از خارج کردن کاور اواپراتور، فن اواپراتور را مشاهده می کنید. یا ممکن است فن به کاور متصل شده باشد که در این صورت باید با احتیاط سیم های برق را جدا کرده و کاور را در بیاورید.

مرحله سوم

فن قدیمی را جدا نموده و توجه کنید که این کار را با احتیاط انجام دهید. سیم های برق که به شکل سوکت می باشد را از فن قدیمی در آورده و فن را جدا کنید.

مرحله چهارم

فن جدید را نصب کرده و بعد از بستن سیم ها آن را بر روی کاور نصب کنید. سپس کاور اواپراتور را بر روی یخچال مثل اول نصب کنید.

تبریک! شما با موفقیت توانستید فن اواپراتور را تعویض کنید.




:: برچسب‌ها: نصب فن یخچال , یخچال فن دار , تعویض فن کندانسور یخچال , تعمیر یخچال با ضمانت , تعمیر یخچال در منزل , تعمیر یخچال شهریار , تعمیر یخچال در شهرک غرب , تعمیر یخچال جنوب تهران , تعمیر لوازم یخچال , تعمیر و نگهداری یخچال ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: